معرفی كتاب 4 میثاق

معرفی كتاب 4 میثاق توسط زبانکده ملی ایران

کتاب چهار میثاق نوشته دون میگوئل روئیز
نویسنده برای این کتاب عنوان دیگری نیز تحت عنوان ” کتاب خرد سرخپوستان تولتک “ قرار داده است. این کتاب درباره مردمانی که در آمریکای مرکزی زندگی می کردند سخن می گوید، مردمانی که بسیار باهوش بوده اند و اکثرشان دانشمند و هنرمند هستند خود نویسنده هم جزئی از این مردم بوده است. این کتاب در ۴ میثاق و ۷ عنوان تالیف شده است.
عنوان میثاق اول ” با کلام خود گناه نکنید “ است، این میثاق به بیان اثراتی که شما با نحوه سخن گفتنتان روی فردی می گذارید می پردازد، اگر کلام شما هنگام سخن گفتن یا دیگران تلخ و زهردار باشد ممکن اثراتی بر روی شنونده داشته باشد که قابل جبران نباشد.
عنوان میثاق دوم ” هیچ چیز را به خود نگیرید “ این فصل به شما می گوید که اگر فردی با بیان زهردار و تلخ، شما را مود آزار و اذیت قرار داد شما نباید عکس العمل شدیدی نسبت به حرف آن فرد نشان دهید چراکه ممکن است این عکس العمل تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
عنوان میثاق سوم ” تصورات را باطل نکنید “ است، این کتاب درباره تصوراتی که هریک از ما نسبت به یک موضوع در ذهنمان می پردازیم سخن می گوید. و اینکه چگونه این تصورات اساس زندگی ما را ایجاد می کند همچنین ممکن است شما در ذهنتان تصوراتی را بپردازید که درست نباشد و زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
عنوان میثاق چهارم ” همیشه بیش تر تلاشتان را بکنید “ است، شما باید فارغ از هر اتفاقی در زندگیتان تلاش خود را انجام دهید و برای کار های پیش رویتان پشتکار داشته باشید، این تلاش در تمام عمر انسان یکنواخت نیست بلکه با افزایش سن قابل تغییر است. در کتاب چهار میثاق نویسنده باورهای محدودکننده‌ای را آشکار می‌کند که مانع لذت‌بردن از زندگی و باعث رنج بیهوده می‌شوند. کتاب‌ راهنمایی‌هایش را در قالب رفتارهایی قابل‌اجرا ارائه می‌کند.
کتاب ما را تشویق می‌کند که درباره خودمان بیندیشیم و زندگی روزمره‌مان را بهتر کنیم. همین‌ها کافی است برای فروش بیش از ۶میلیون نسخه‌ای کتاب در آمریکا و برای بیش از هشت سال قرارگرفتن آن در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز.

 

 

برای دریافت کتاب روی عکس کلیک کنید