قابل توجه مدیران محترم شعب در سراسر کشور

قابل توجه مدیران محترم شعب در سراسر کشور

 

باسمه تعالی

قابل توجه مدیران محترم شعب در سراسر کشور

 

با سلام

ضمن عرض سپاس از زحمات مدیران محترم انتظارات سازمان مرکزی زبانکده ملی ایران بشرح ذیل اعلام می گردد، انتظار می رود کلیه بزرگواران نسبت به اجرای هر یک از بندهای ارائه شده در این بخشنامه عنایت کامل و کافی داشته باشند.

ماده 1: شرایط ساختمان:

1-حداقل مساحت ساختمان بیش از 150متر

2-در موقعیت خیابان اصلی

3-رنگ آمیزی قابل قبول

4-دارای سیستم حرارتی و برودتی منطبق با نیاز آب و هوایی منطقه

ماده 2: تجهیزات ساختمان:

1-اتاق مدیریت

2-کلاسها دارای امکانات استاندارد باشد

3-حداقل سیستم صوت و تصویری برای هر کلاس که امکان پخش cdهای صوتی و تصویری و نرم افزاری موجود باشد

4-روشنایی در حد انتظار برای هر کلاس

5-حفاظ پنجره ها

6-اینترنت پرسرعت

7-فکس

8-حداقل 3 خط تلفن ثابت

9-کتابخانه

10-آرشیو منابع آموزشی

11- کتابهای راهنمای تدریس

12- نصب تصاویر امام و مقام معظم رهبری در کلیه اتاقها

13-نمازخانه

ماده 3: پیگیری های اداری:

1-لازم است در اولین فرصت نماینده زبانکده ملی ایران نسبت به دریافت موافقت اصولی از منطقه آموزش و پرورش اقدام نماید.

تبصره1) در شهر تهران موافقت اصولی مناطق 22گانه توسط سازمان مرکزی پی گیری می شود.

تبصره2) درشهرستان های استان تهران باهماهنگی نمایندگی هر شهرستان و نمایندگی مرکزی شهرستان های استان تهران –موافقت اصولی اخذ گردد.

تبصره 3)در دیگر استانها و شهرستانهای تابعه آن دریافت مجوز فقط و فقط مربوط به شخص نماینده می باشد و سازمان مرکزی نقش فعالی نمی تواند داشته باشد.

2-بعد از صدور موافقت اصولی، مدیر نمایندگی لازم است نسبت به معرفی مدیر شعبه با در نظر گرفتن شرایط و قوانین وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت اقدام نماید.

3-ساخت مهر طبق الگوی ارائه شده در CDو کتاب استانداردهای علمی و اجرایی زبانکده ملی ایران –سازمان مرکزی

تبصره) در ساخت مهر شعبه به این نکته توجه داشته باشید که عین نمونه ارائه شده از سوی سازمان مرکزی تهران مهر را سفارش ساخت دهید.

4-اگر منطقه آموزش و پرورش شما روی چگونگی تبلیغات و ارائه بیلبوردها و تراکتها و پوسترها حساسیت دارند، لطفاً قبل از هزینه با مسؤولین مربوطه هماهنگ شوید.

5-اگر منطقه آموزش و پرورش شما روی گزینش مدرسین زبان انگلیسی حساس هستند، لطفاً نسبت به معرفی کلیه مدرسین به هسته گزینش منطقه اقدام نمائید (از طریق کارشناسی مراکز غیردولتی منطقه )

6-در اولین فرصت نسبت به تنظیم یک بایگانی مدون از موافقت اصولی نسبت به همراه ابلاغ مدیر شعبه و جوابیه اماکن و اجاره نامه یا سند مالکیت برای بازرسی ها ایجاد کنید.

تبصره:شعبات قدیمی حداقل 5 ماه قبل از اتمام تاریخ موافقت اصولی نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

7-در پایان هر سال نسبت به پرداخت مالیات شعبه خود بطور قطعی با هماهنگی اداره دارایی منطقه اقدام نمائید. به عبارت دیگر در هر سال اظهار نامه مالیات خود را تکمیل نمائید.

8-در اولین فرصت در شروع ترم یک نسبت به دریافت فرم های 5% آموزش و پرورش اقدام نمائید.

تبصره1) برای 5% آموزش و پرورش یک بایگانی خاص و ویژه تشکیل دهید.

تبصره 2) شماره حساب مربوطه را به همراه فرمها از منطقه دریافت کنید.

تبصره 3) ثبت نامها را طبق اصول آموزش و پرورش منطقه در دفتر وارد نمائید.

تبصره 4) علیرغم اینکه در هر فصل کاری فرم ها را تکمیل می کنید و فیش 5% را به آموزش و پرورش تحویل می دهید، ولی بطور قطع برای شعبه نیز یک نسخه را بایگانی نمائید.

9-نسبت به دریافت دفتر مشاهدات از منطقه اقدام نمائید تا بازرسین مربوطه هر زمان که مراجعه می کنند در دفتر مشاهدات موارد مربوطه را بنویسند امضاء نمایند.

      10-در خصوص نامه های صادره به مراکز خارج از شعبه دفتر اندیکاتور و بایگانی داشته باشید.

      11-در خصوص نامه های وارده به شعبه از آموزش و پرورش و یا دیگر مراکز بایگانی داشته باشید.

      12- نسبت به اختصاص بایگانی ویژه برای بخشنامه های سازمان مرکزی بطور جداگانه اقدام نمائید.

                13-  نسبت به ثبت و بایگانی کلیه فیش های واریزی به سازمان مرکزی بطور بسیار جدی اقدام نمائید.

ماده 4: تابلوی ساختمان شعبه:

شایسته است ساخت تابلو طبق الگوی ارائه شده در کتاب استاندارهای علمی و اجرایی زبانکده ملی ایران باشد.

تبصره 1): از ساخت و هزینه تابلو با عناوینی غیر از مدل ارائه شده بطور قطع پرهیز نمائید.

تبصره 2): قابل ذکر است در بازدیدها بطور بسیار جدی با تابلوهای متفرقه برخورد خواهد شد.

ماده 5: ثبت نام:

1-اگر ثبت نام طبق برنامه تحت وب هماهنگ شده باشد که هر شعبه مکلف است طبق اصول ارائه شده از سوی سازمان مرکزی ثبت نام را تحت وب در شعبه تحت مدیریت خود ارائه نماید.

2-چنانچه ثبت نام تحت وب از طرف سازمان مرکزی ساماندهی نشود هر شعبه می بایست ثبت خود را درCDهای نرم افزاری ثبت نام با هماهنگی سازمان مرکزی اقدام نماید.

ماده 6: فصل نامه تلپا:

توجه به این فصل نامه که با در نظر گرفتن محورهای کاری مربوط به زبان آموزان، مدرسین و اولیاء آنها مطلب ارائه می کند بطور قطع مورد انتظار سازمان مرکزی می باشد.

لذا از کلیه مدیران، بویژه مدیرانی که نسبت به این مهم بی توجه بوده اند انتظار می رود شرایطی فراهم نمایند تا بین کلیه زبان آموزان- مدرسین- مدیران مدارس حوزه فعالیت شعبه و... این فصلنامه توزیع گردد.

ضمناً انتظار سازمان مرکزی حضور علمی کلیه ی مدیران و مدرسین به جهت تقویت بنیه و بار آموزشی فصل نامه تلپا می باشد.

 

ماده 7: آزمونهای Mock:

این آزمونها که منطبق با اصول دانشگاه کمبریج ارائه می گردد، به نظر سازمان مرکزی یک پل ارتباطی زبان آموز با دوره های بعدی می باشد که در این مقطع ما می توانیم نسبت به توان علمی زبان آموزان عزیز ارزیابی استاندارد و قابل قبولی داشته باشیم.

لذا حضور و همکاری کلیه ی مدیران شعب در برگزاری این آزمونها با هماهنگی مدیر دپارتمان Mockمستقر در سازمان مرکزی الزامی است.

ماده 8:فعال شدن شعبه در بخش سایت

ماده 9:فعال بودن مدیر شعبه، مدیر آموزش شعبه و مدرسین هر کدام با هماهنگی مدیریت محترم شعبه در شبکه های اجتماعی ارائه شده از سوی سازمان مرکزی

ماده 10:فعالیت ایمیل شعبه طبق ایمیل ارائه شده از سوی سازمان مرکزی

ماده 11:ایجاد شعبه شماره 2 در هر شهرستان و یا منطقه منوط به مجوز کتبی سازمان مرکزی می باشد و به قرارداد جدید نیاز دارد.

(این قانون مربوط به فعالیت سالهای قبل هم میشود- به عبارت دیگر چنانچه مدیریت یک شعبه نسبت به تآسیس شعب دیگر اقدام کرده است نسبت به اخذ مجوز کتبی از سازمان مرکزی  تهران اقدام نماید.)

ماده 12:هرگونه تغییر آدرس و تلفن شعبه را در همان روز اول به سازمان مرکزی بطور مکتوب اطلاع دهید.

ماده 13: پرسنل اداری:

1-برای جذب پرسنل اداری بویژه مسؤول ثبت نام بسیار دقت داشته باشید

2-برای آموزش مسؤولین ثبت نام دست به کار شوید.

3-از اینکه افرادی را با کمترین حقوق جذب کنید بطور بسیار جدی پرهیز نمائید.

4-به روابط عمومی کلیه همکاران توجه ویژه داشته باشید.

تبصره: قابل ذکراست مدیران محترم ابتدا باید از خودشان شروع کنند.

(برای فوق العاده شدن کار، اولین فردی که باید فوق العاده باشد مدیر آن مجموعه است.)

5-به پرسنل اداری خود آموزش دهید که مدیریت زمان را سرلوحه امور خود قرار دهند.

6-به خودتان و مسؤولین زیر مجموعه اداری یادآوری کنیدکه در پاسخ به بخشنامه های سازمان مرکزی دقیق باشند و کلیه ی اصول را رعایت نمایند.

7-پرسنل اداری ملبس به لباس فرم به همراه بج لباس باشند.

8-از جذب پرسنل که مشکلات خانوادگی، اخلاقی، سیاسی و دیگر  سوءپیشینه را دارند بطور جدی پرهیز کنید و سعی نمائید در هر منطقه بویژه شهرستانها درجذب افراد خوش نام برای امور اداری بسیار دقیق و کوشا باشید.

ماده 14: پرسنل آموزش:

1-در جذب پرسنل آموزش کلیه اصول جذب مدرس در کتاب استانداردهای علمی و اجرایی را در نظر داشته باشید و از اعمال سلیقه شخصی بطور بسیار جدی پرهیز نمائید.

2-در جذب پرسنل آموزش، بویژه در شهرستانها به خوش نام بودن این افراد عنایت داشته باشید.

3-از آنجائیکه تمام سرمایه یک شرکت به پرسنل آن بر می گردد نسبت به ایجاد کارگاههای آموزشی برای مدرسین اقدام نمائید.

4-چنانچه مدرسین جذب شده نیاز به ارائه کلاسهای  روش تدریس داشته باشند حتماً با هماهنگی سازمان مرکزی- یا با استفاده از اساتید بومی و یا اساتید غیر بومی نسبت به ارائه کلاسهای T.T.C  اقدام نمائید.

5-در هر فصل کاری نسبت به انتخاب مدرس برتر اقدام نمائید که این امر می تواند شرایط تشویقی و انگیزه ای  را بین همکاران تقویت نماید.

6-در هر نیم سال نسبت به برگزاری مسابقات علمی بین همکاران آموزشی اقدام نمائید.

7-همکاران آموزشی را بطور بسیار جدی تشویق و ترغیب به مطالعه کنید بویژه  مطالعه کتابهای راهنمای منابعی که در چارت آموزشی تدریس می کنند.

8-برای استخدام مدیر آموزش حتماً با سازمان مرکزی مشاوره داشته باشید، انتظار می رود مدیرانی را بعنوان آموزش انتخاب کنید که حداقل تحصیلات فوق لیسانس مرتبط با زبان انگلیسی داشته باشند.

ماده 15: تمدید قرارداد ها

زبانکده ملی ایران در سازمان مرکزی انتظار دارد که کلیه مدیران محترم در نیمه اول بهمن هر سال نسبت به تمدید قرارداد سال بعد اقدام نمایند.

تبصره 1) بدیهی است طبق قرارداد و مصوبات سازمان مرکزی به ازای هر روز تأخیر در عدم تمدید قرارداد سازمان مرکزی مجاز است که روزی 100 هزار تومان جریمه دریافت نماید.

تبصره2) مراکزی که مشمول جریمه می شوند علاوه بر پرداخت جریمه نسبت به پرداخت حق نمایندگی سالیانه هم می بایست اقدام نمایند

ماده 16:

هر یک از مدیران که تصمیم به انصراف از نمایندگی دارند حداقل 6 ماه قبل می بایست به سازمان مرکزی بصورت کتبی اعلام نمایند.

ماده 17:

انتظار می رود مدیران انصرافی فرصت ایجاد نمایندگی جدید را به سازمان مرکزی بدهند واز اسم زبانکده ملی ایران برای ادامه فعالیت خود استفاده نکنند.

تبصره1) از ابتدای ماه آبان 1394 با توجه به مصوبات سازمان مرکزی از کلیه افراد طرف قرارداد  تعهد گرفته میشود که بعد از انصراف نمایندگی زبانکده ملی ایران، حق استفاده از این سه کلمه (زبانکده ملی ایران) را به هیچ عنوان در فعالیت تبلیغی خود ندارند.

ماده 18: انتظار می رود مدیران محترم در هنگام واریز وجه به حساب زبانکده ملی ایران، نسبت به ایمیل کردن فیش مربوطه در همان روز و ساعتی که پرداخت کرده اند اقدام نمایند و بطور قطع بایگانی و ثبت آن را در شعبه خود داشته باشند.

ماده 19: تبلیغات

1-نسبت به تبلیغات محیطی در 4 فصل کاری فعال باشید وگزارش تصویری آن را به سازمان مرکزی ارائه کنید.

2-در تبلیغات تراکت و پوستر –از نمونه های ارائه شده سازمان مرکزی استفاده نمائید و نمونه های چاپ شده را به سازمان مرکزی ارسال نمائید.

3-نسبت به تنظیم کارت ویزیت شعبه اقدام نمائید.

4-از فصل نامه تلپا برای توزیع بین کلیه زبان آموزان –مدرسین –کارکنان- مسئولین اداری و آموزشی منطقه استفاده کنید.

ضمناً می توانید نسبت به چاپ برچسب شعبه و چشسباندن آن روی جلد و دیگر صفحات تلپا برای توزیع اقدام نمائید.

5-عکس زبان آموزان برتر را در هر فصل جلوی درب شعبه بنر کنید

6-عکس مدرسین برتر را برای تبلیغ و تشویق دیگر مدرسین در شعبه در هر فصل نصب نمائید.

7-به شعباتی که در تبلیغ بالای انتظار عمل کرده باشند و گزارش تبلیغی خود را در همان زمان ارائه کرده باشند امتیاز داده خواهد شد.

8-ارائه کنندگان تیزرهای تلویزیونی استانی حتماً با سازمان مرکزی هماهنگی داشته باشید، بعد از دریافت مجوز مربوطه اقدام نمایند.

ماده 20:زبان آموزان

1-تمام سرمایه واحد های زبانکده ملی ایران بعد از پرسنل، زبان آموزانی هستند که به این مجموعه (در سراسر کشور برای ثبت نام و یادگیری زبان دوم مراجعه می کنند) بنابراین ما باید به تمام سرمایه هایمان همیشه احترام بگذاریم

2-در تعیین سطح  زبان آموزان طبق الگوی چارت آموزشی بسیار دقت داشته باشید.

3-درگزینش سوپروایزرها و یا مدیران آموزش بسیار دقت داشته باشید. و تحت هر شرایطی نسبت به جلسات توجیهی ایشان اقدام نمائید.

4-کلاسها در هر فصل توسط مدیر آموزش بازدید شود- البته نحوه بازدید  کلاسها با سازمان مرکزی مشاوره شود.

5-از زبان آموزان در هر ترم پشتیبانی بعمل آورید بصورت حضوری و تلفنی

6-غیبت تأخیر و یا تعجیل در خروج از کلاس زبان آموزان را در سنین دانش آموزی حتماً به خانواده ها همان روز و همان ساعت اطلاع دهید.

7-از نظارت تربیتی و پرورشی روی زبان آموزان به هیچ عنوان غفلت نکنید.

8-روند آموزشی زبان آموزان را لحظه به لحظه تحت کنترل خود قرار دهید.

9-مدرسین گزارش کار کلاس خود را در دفتری تحت همین عنوان ثبت کنند.

10-با اولیای محترم زبان آموزان در هر شرایطی برخوردی شایسته داشته باشید و در هنگام بروز مشکلات نسبت به  قانع کردن ایشان اقدام نمائید.

11 -برای کلیه زبان آموزان در پایان هر ترم کارنامه مورد تأیید سازمان مرکزی صادر کنید.

ماده 21: تابلو اعلانات

1-در معرض دید زبان آموزان و اولیاء تابلوی اعلانات نصب کنید

2-در تابلوی اعلانات لیست مبلغ ثبت نام را نصب نمائید.

3-در تابلوی اعلانات به مسایل و راهکارهای آموزشی بیشتر از گذشته توجه کنید

4-ضمناً از توصیه های پرورشی و تربیتی به زبان آموزان غافل نشوید

5-در تابلوی اعلانات برگه ارتباط مستقیم با مدیر عامل زبانکده ملی ایران درسازمان مرکزی با در نظر گرفتن شرایط ذیل نصب نمائید.

تلفن سازمان مرکزی: 66438100-021 فکس: 42694377

تلگرام:09334686623

ایمیل : info@inli.ir

ماده 22: طریقه درخواست از انبار سازمان مرکزی

 کلیه موارد فقط بصورت مکتوب از ایمیل شعبه قابل پذیرش است

ماه 23: مسائل مالی شعبه با سازمان مرکزی

1-انتظار می رود کلیه مدیران محترم نسبت به بایگانی فاکتورها و فیش های مالی اقدام نمایند تا در صورت بروز اختلاف مالی، مسایل، قابل بررسی باشد.

2-لطفاً نسبت به ثبت واریزی های خود در دفتر حسابداری شعبه با ذکر شماره فیش و تاریخ و شماره حساب واریزی و بانک مربوطه اقدام نمائید. تا در هنگام بروز اختلاف مالی رسیدگی لازم صورت پذیرد.

 

باتشکر- مولائی

مدیرعامل