چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم ؟

تعداد بازدید: 6987

آنچه که باید والدین انجام دهند :


بسیاری از والدین مشتاقند که به فرزندان خود کمک کنند تا از کودکی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. یکی از مهمترین عامل ها در آموزش زبان های خارجی به کودکان، کمک به آنها برای داشتن درک درستی از ارتباط با زبان های خارجی است.
مزیت بزرگ قرار گرفتن در معرض زبان دوم از اوایل دوران کودکی این است که کمک می کند حس مثبتی از زبان های خارجی در کودک ایجاد شود. وقتی بچه ها از دوران کودکی در معرض زبان های خارجی قرار می گیرند،
تمایل دارند که زبان را مثبت ببینند و یادگیری یک زبان دیگر، برایشان کار بسیار راحتی می شود. هر چند اگر یک بچه کوچک را، حتی وقتی که مقاومت می کند، مجبور کنید که به یک زبان دیگر صحبت کند، ممکن است در ذهن او اثر منفی از آن زبان بگذارید.

 

 

چند پیشنهاد برای اینکه فرزندانتان از زبان انگلیسی لذت ببرند:

هر زمان که لازم بود آسانش کنید: برخی از والدین فکر می کنند که یک راه عالی برای کمک به فرزندانشان در یادگیری زبان این است که در خانه تنها از آن زبان استفاده کنند. این یک ایده ستودنی است، اما اینکه فرزندان کم کم نا امید شوند و بخواهند که والدینشان به زبان بومی خودشان صحبت کنند غیر عادی نیست. شما هرگز نمی خواهید که فرزندتان حس بدی نسبت به زبان های خارجی پیدا کند یا اینکه برای ارتباط با مادر و پدرش دچار هر گونه سختی بشود. هیچ چیزی مهم تر از این نیست که با فرزندان خود ارتباط خوبی داشته باشید. هنگامی که تلاش می کنید به زبان انگلیسی با فرزندانتان ارتباط برقرار کنید، اگر آنها اظهار ناتوانی کردند، شاید بهترین کار این باشد که ساده اش کنید و از زبان بومی خودتان استفاده کنید. شما مسلما می خواهید فرزندانتان در برقراری ارتباط با شما صد در صد احساس راحتی کنند.

 

بگذارید فرزندانتان شما را در حال لذت بردن از زبان انگلیسی ببینند:

یکی از بهترین راه ها برای علاقه مند کردن فرزندان به انجام کاری، این است که بگذارید شما را در حال لذت بردن از آن فعالیت مشاهده کنند. خیلی مسئله را بزرگ نکنید، اما بگذارید که فرزندانتان شما را در حال خواندن کتاب ها یا روزنامه های انگلیسی ببینند. دی وی دی های انگلیسی تماشا کنید، موسیقی انگلیسی گوش بدهید یا بگذارید شما را درحال انگلیسی صحبت کردن با یکی از دوستان ببینند. فرزندانتان شما را الگو قرار می دهند. وقتی بازی می کنند وانمود می کنند که خود شما هستند. اگر می خواهید که به زبان انگلیسی علاقه مند شوند، به آنها نشان بدهید که به زبان انگلیسی علاقه مند هستید. به گونه ای از زبان انگلیسی استفاده کنید که نیاز نباشد به انگلیسی جواب دهند:اگر کودکی مجبور به جواب دادن به زبانی بشود که به نظرش دشوار است، می تواند به راحتی خسته و نا امید شود. شما می توانید با فرزندان خود از انگلیسی استفاده زیادی بکنید، به گونه ای که به آنها فشاری برای صحبت کردن وارد نشود.

مقالات پیشنهادی